Sosyal Medyada Sıkça Yapılan 6 Hata

Sosyal medya markalar için kendilerini ifade edebilecekleri önemli alanların başında geliyor. Fakat markalar bu fırsatı değerlendirirken bazı hatalara düşebiliyor. Bu hatalar iletişim çalışmalarıyla alınacak  verimi düşürürken aynı zamanda boşa giden bir çaba da oluyor. Biz de bu hataları sizin için derledik!

1) Her mecrada olunmalı mı?

Sosyal medya dediğimizde Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, YouTube, Tiktok gibi birçok mecra karşımıza çıkıyor. Fakat markanızın tüm bu mecralarda olması şart mı? Bizce değil. Çünkü hedef kitlenizin kullandığı ve sizinle iletişim kurmaya daha açık olduğu platformlar iletişim çalışmalarınız için yeterli olacaktır.

2)Doğru plan ve strateji hayat kurtarır!

İyi bir plana sahip olursanız sosyal medya çalışmalarınız da hedefleriniz doğrultusunda etkili bir şekilde ilerler. Siz ne istediğinizi bilir ve önceden istekleriniz doğrultusunda stratejinizi ve planlamanızı yaparsanız başarı kaçınılmaz olacaktır.

3) Çok fazla gönderi paylaşmak

İnsanlar markanızı ve markanızın sosyal medyadaki sayfasını beğeniyor ve takip ediyor olabilir. Ama onları gönderi bombardımanına boğarsanız bir süre sonra rahatsız edici bir algı oluşturmuş olursunuz. Bu nedenle aşırıya kaçmadan belirli sayıda içerik paylaşmalısınız.

2

4)Görsel ve hashtag kullanımı

Sosyal medyada görsel kullanılarak hazırlanan içerikler her zaman en çok etkileşim alan içerikler oluyor. Bu nedenle ilgi çekici ve farklı bir görseli doğru hashtagler kullanarak paylaşırsanız etkileşiminiz oldukça artacak ve kullanacağınız hashtagler markanızı hedef kitlesine ve potansiyel müşterilerine ulaştırmak için etkili olacaktır.

5)Tutarlılık esas kural!

Her mecrada belli bir diliniz ve söyleminiz olmalı. Ve mecralar arasında tutarlı bir dil oluşturmalısınız. Sen veya siz dili mi kullanacaksınız? Daha kurumsal bir dille mi yoksa daha samimi bir dille mi konuşacaksınız? Bu soruların cevabını tüm mecralara uyarladığınızda hata yapmaktan kaçınmış olacaksınız.

6) Fırsatçı gönderilerden hemen uzaklaşın!

Eğer hedef kitlenize sadece satış, trafik, ilgi, beğeni, takip gibi beklentilerle sesleniyorsanız ve sürekli bir şey talep ediyorsanız büyük bir yanlış yapıyorsunuz demektir. Takipçilerinizle aranızda güven inşa ederek onlara bu konuların dışında da seslenmeniz gerektiğini unutmayın!

3

Kaynak: https://www.marketingturkiye.com.tr/haberler/sik-yapilan-21-sosyal-medya-hatasi/