Şirketinizin Medya İlişkilerine İhtiyaç Duymasının Nedenleri

Şirketinizin bir anda büyümesini ve bunu nasıl elde edeceğinizi düşündüğünüzde, muhtemelen şirketinizin Google arama sonuçlarının ilk sayfasında görüntülendiğini hayal edersiniz. Ancak Google'da bir numara olmadan da şirketinizi büyütmenin başka yolları var. Bunlardan en önemlisi sağlam bir kurumsal itibar ve buna giden en önemli yolların başında sağlam medya ilişkileri oluşturmak gelir. Medya iletişiminizin güçlü olması ve medya yansımalarınızın internet sitenizde yer alması kurumsal itibar ve güven açısından önemlidir.

  1. Sitenizdeki medya bağlantıları arama motoru optimizasyonu için önemlidir. Site sıralamanız Google'a, sitenizin güvenilir olduğunu gösterir. Saygın medya kuruluşlarından gelen bağlantılar otoritenizi artırır ve sizi Google’ın arama sonuçlarında daha yükseğe taşır. İletişim ajansları, reklam çalışmaları ve sosyal medya kullanımını aktif düzeyde tutarak tıklama sayınızı yükseltir. Google üzerinde sitenizi yukarıya çıkarır. Şirketlerin saygın medya kuruluşları ile iletişim halinde bulunmasının hedef kitleye sağlayacağı kalite ve güven hissi, sıralamanızı yukarıya taşır.

2

  1. Yerleşik medya kuruluşları ve gazeteciler geniş kitlelere hitap eder. Sosyal medyada bir gazeteciyle görüşmek ve şirketinizin mesajını o kişinin kitlesinin önüne koymak sizi potansiyel bir büyümeye götürebilir. İyi bir ajansın networkünde geniş kitlelere hitap edebilecek birçok gazeteci ve medya kuruluşu vardır. Şirketinizin sağlam bir medya ilişkisi kurabilmesi için, ajanslar şirketinizin hedef kitlesine göre köklü medya kuruluşları ve gazetecilerle sizleri bir araya getirir. Böylece ulaşmak istediğiniz geniş kitlelere ulaşma imkanı bulursunuz. Güçlü isimlerin şirketinizle anımsanması büyüme yolunda atılacak önemli bir adımdır.

 

  1. Şirketlerin kendi otoritelerini oluşturması hedef kitleler için çok önemlidir. İnsanlar sevdikleri medya kuruluşlarının söylediklerine güven duyarlar bu sebeple saygın bir kaynaktan gelen bilgi, onlar için doğru kabul edilebilir. Seçilen sağlam kaynakla yayılan mesaj şirketinizin, sektördeki otoritesini oluşturur ve şirketiniz hakkındaki mesajları yayar. Otoritenizi güçlendirecek olan mesajı, sosyal çevre, sunum becerisi, eğitim gibi faktörlerin çerçevesinde tasarlayan ajanslar, itibarınızı ve kamuoyu güveninizi yükseltir.