Post Korona Sürecinde Bizi Neler Bekliyor?

Tüm dünya olarak sosyal alışkanlıklarımızı ve yaşam tarzımızı hatta alışveriş alışkanlıklarımızı bile tamamen değiştiren bir süreçten geçiyoruz. Türkiye’de ilk vakanın 10 Mart tarihinde görüldüğü koronavirüs sürecinde bazı iş yerleri geçici olarak kapanırken bazı iş yerleri uzaktan çalışma yöntemini tercih etti. Eğitim, bankacılık gibi nerdeyse tüm hizmetlerin elektronik ortamda ev konforunda gerçekleştirilmesiyle bugünün gerçekliği hızla değişti. Koronavirüs nedeniyle dünyada birçok yeni trend ortaya çıkarken bazı alanlarda da eski alışkanlıklara geri dönüldü.

Peki hayat tarzımızı bu kadar etkileyen koronavirüs salgını sonrasında bizleri neler bekliyor?

  • Koronavirüs sürecinde insanlar alışkanlıklarını, düşünme şekillerini değiştirdi. Bu değişim post korona sürecinde de devam edecek. İnsanlar öncelikle hijyene çok daha fazla dikkat edecek. Sağlık alanında toplumsal duyarlılık artacak. Sağlığına ve hijyenine dikkat etmeyen insanlara şüphe ile yaklaşılacak. Bununla birlikte insanların eğlence alışkanlıklarında da değişimler olacak. Dışarı çıkan, gezen, kulüplere, restoranlara, tiyatrolara, sosyal yerlere giden insanların sayısı bir süre azalacak. İnsanlar toplu yerlerden belli bir dönem uzak durmaya özen gösterecek.

fooğraf

  • Birçok kurum ve ajanslar, iletişim zirvelerini, toplantılarını ve görüşmelerini koronavirüs sürecinde dijital çağa ayak uydurarak gerçekleştirdi. Skype, Teams ve WhatsApp gibi platformlar halen popülerliğini koruyor; fakat asıl gündemde olan video konferansı, çevrimiçi toplantılar, sohbet ve mobil iş birliğini birleştiren Zoom uygulaması oldu. Evde kalma sürecinde ‘oturduğun yerden sosyalleşme’ amacıyla Houseparty ve benzeri uygulamalar kullanılmaya başlandı. Koronavirüs salgını sonrasındaki süreçte ise daha kalabalık ortamlar üzerinde değil, daha fazla sanal ortam merkezinde yaşanılacak. Dijital çağa ayak uydurabilen, iyi bir ajansla işbirliği yapan kurumlar ise bu süreçten sonra iyi bir yol kat edecek.
  •  
  • Koronavirüs tüm sektörleri olumsuz etkilerken e-ticaret dünyasında ise sıçrama etkisi oluşturdu. Fiziksel temastan kaçınma, sokağa çıkmanın güvenli olmaması, karantina ve yasaklar gibi nedenlerle fiziksel ticaret durma noktasına gelirken e-ticarete ve dijital ödeme yöntemlerine olan ilgi arttı. Virüsün parayla bulaşmasının yarattığı tedirginlikle temassız ödeme yöntemleri ön plana çıktı. Bu sebeple post korona sonrası fiziki mağazalar, e-ticaret markalarının gerisinde kalacak. Online alışverişe olan eğilimimiz salgından sonrada yükselişine devam edecek.