Feveran Blog

Sosyal medya markalar için kendilerini ifade edebilecekleri önemli alanların başında geliyor. Fakat markalar bu fırsatı değerlendirirken bazı hatalara düşebiliyor. Bu hatalar iletişim çalışmalarıyla alınacak  verimi düşürürken aynı zamanda boşa giden bir çaba da oluyor. Biz de bu hataları sizin için derledik!

Şirketinizin bir anda büyümesini ve bunu nasıl elde edeceğinizi düşündüğünüzde, muhtemelen şirketinizin Google arama sonuçlarının ilk sayfasında görüntülendiğini hayal edersiniz. Ancak Google'da bir numara olmadan da şirketinizi büyütmenin başka yolları var.

Tüm dünya olarak sosyal alışkanlıklarımızı ve yaşam tarzımızı hatta alışveriş alışkanlıklarımızı bile tamamen değiştiren bir süreçten geçiyoruz. Türkiye’de ilk vakanın 10 Mart tarihinde görüldüğü koronavirüs sürecinde bazı iş yerleri geçici olarak kapanırken bazı iş yerleri uzaktan çalışma yöntemini tercih etti.

Krizler, bir kuruluşun itibarını ve varlığını sürdürebilmesinde tehdit oluşturan durumlardır. Bu durumlar kriz iletişimi yapılarak kontrol altına alınır ve itibarın düşmemesi için gerekli çalışmalar yapılır.

Son 10 yıl içerisinde hayatımızın içine hızla giren sosyal medya platformları sayesinde 7’den 70’de herkes aktif sosyal medya kullanıcısı haline geldi. Her 3 gençten biri, günde en az 3 saatini sosyal medyada geçiriyor.  Hal böyle olunca insan sormadan edemiyor. İnsanlar sosyal medyada ne buluyor?

Marshall Mcluhan’ın ‘’küresel köy’’ diye tabir ettiği günümüz dünyasında artık uzak diye bir şey kalmadı. Çünkü her an her şeye ulaşmak parmaklarımızın küçük bir hareketine bakıyor. Kitle iletişim araçları ve teknolojinin günden güne gelişmesi sayesinde de yeni bilgilere ve haberlere ulaşmak oldukça kolaylaştı. Bu da her an her yerden haber almamızı sağlıyor.

Dijital dünya geliştikçe markalar da kendilerine sosyal platformlarda yer bulmaya başladı. Amaçları; markalarını en iyi şekilde tüketicilere ifade etmek ve tanıtmak. Şirketler bunun için çeşitli yollara başvuruyorlar. Mesela sosyal medyada sık sık içerikler paylaşıyor, çekilişler yapıyor, sadece dijitalde geçerli indirimler oluşturuyorlar.

 

Koronavirüs süreciyle beraber evden çalışmaya başlayanlar online toplantılarda kendilerini buldular. Bu toplantıları en verimli şekilde geçirmenizi sağlayacak 5 ipucunu sizin için derledik.